VIJESTI

Razmjena mladih Echoes of Identity

7/8/2025

Od 21. do 26. srpnja 2025. godine, u Edukacijskom kampusu Tvrđave sv. Ivana u Šibeniku, održana je razmjena mladih Echoes of Identity, koju smo organizirali u suradnji s organizacijama VŠĮ “uMunthu” iz Litve i Grupa Izađi iz Srbije.

Na razmjeni su sudjelovalo 19 mladih osoba iz Hrvatske, Litve i Srbije. Sudionici_e su kroz niz edukativnih radionica, diskusija i kreativnih aktivnosti istraživali teme uključivosti, različitosti i nenasilja, s posebnim fokusom na identitetske markere i rodnu pravdu. Razmjena je stvorila prostor za razmjenu iskustava, razvoj kompetencija te osobno i zajedničko osnaživanje. Kao završni zadatak sudionici i sudionice su u grupama kreirali ideje za informativno-edukativne kampanje za društvene mreže. Ove kampanje imale su cilj uključiti mlade kao saveznike u aktivističkoj borbi i potaknuti ih na daljnji rad u osvještavanju društva. Tijekom razmjene pojavile su se četiri ideje za kampanje:

Kampanja Mirrors of Perception bavila bi se reprezentacijom različitih identiteta u medijima, s naglaskom na televiziju i film. U njoj bi se prikazivalo kako arhetipovi i stereotipi utječu na percepciju queer osoba te na njihovu sliku o sebi i zajednici. Kroz analizu medijskih primjera, kampanja bi nastojala edukativno pristupiti temama poput queerbaitinga, fetišizacije i površnog prikazivanja identiteta. Cilj kampanje je pokazati različite vrste reprezentacije i istaknuti da ne doprinose sve reprezentacije podjednako integraciji manjina u društvo.

Kampanja Illuminated Identities imala bi za cilj prikazati stvarne, autentične priče queer osoba, kako bi se stvorio osjećaj pripadnosti i vidljivosti. Sudionici i sudionice su odlučili podijeliti priče u kojima bi se mnogi queer mladi mogli prepoznati. Iako te priče možda ne bi bile spektakularne u klasičnom smislu, upravo bi se u svojoj jednostavnosti bile poticajne i podržavajuće za druge. Kampanja bi pričama pristupila umjetnički, kroz vizualno dojmljive sadržaje, kako bi na kreativan način pojačala poruku: „Nisi sam_a.“

U kampanji “Victims” of True Crime planiralo bi se kritički pristupiti popularnosti true crime sadržaja, koji se sve više romantizira i normalizira u javnosti. Kampanja bi za cilj imala osvijestiti posljedice takvih prikaza, posebno kada se umanjuje patnja žrtava ili kada sadržaji iskrivljuju percepciju o tome tko su najčešće žrtve nasilja. Kroz informativne i reflektivne objave, nastojalo bi se potaknuti publiku da odgovorno konzumira medije i osvijesti kako trendovi utječu na naše razumijevanje nasilja.

Kampanja Father, I have not sinned bila bi usmjerena prema queer osobama unutar pravoslavne crkve, s ciljem osnaživanja, samoprihvaćanja i pružanja alternativne perspektive. Kreirao bi se anoniman blog ili Instagram profil na kojem bi se objavljivale osobne priče queer redovnika i redovnica te drugih osoba koje se suočavaju s unutarnjim i vanjskim pritiscima vjerske sredine. Kroz ovu platformu, zainteresirane osobe mogli bi podijeliti vlastite priče, povezati s organizacijama koje mogu pružiti podršku osobama koje žele napustiti štetne okoline.

Razmjenu mladih Echoes of Identity financirala Europska unija tj. Agencija za mobilnost i programe Europske unije.